Hrm, hrm...jag ber om ursäkt..

Hrm, hrm, Shit, det går lite segt med det här bloggandet.. Tycker nästan synd om er som läser. Vilka är ni som går in varje dag för att se om jag har uppdaterat? Jag ser ju i statistiken att det är folk här varje dag, det är ju inget 6-siffrigt antal direkt, men ändå.. är jag så jävla intressant? Ni som är singlar kan väl höra av er ;-) mohaha!

Efter att ha jobbat 50-65 timmar varje vecka de senaste 3 veckorna så har jag äntligen varit ledig en extra dag. Det gör ju inte mig gladare nu, eftersom den dagen var igår...

Jag, syrran å lill-knodden drog iväg till Uppsala på måndag förmiddag. Syrran hade hittat en 30-tals lampa på blocket som hon skulle köpa och vem är inte underbart snäll och kör de 6,7 milen från Hässelby och tillbaka?! PÅ SIN ENDA LEDIGA DAG! Det var en jäkligt varm dag och jag glömde solglajjorna hemma. Satt och kisade i bilen hela vägen. Vet ni förresten att det är en extremt tråkig väg till Uppsala? Never again! Nästa gång får hon köpa nåt i en byhåla åt andra hållet.. (och ungefär där slutar alla Uppsala-bor att läsa..). Vad är det förresten med folk som bor eller har bott i Uppsala? Jag frågade en kompis som har bott där, vad man kunde göra under dagen. 'åk inte dit, det finns inget där att göra' fick jag till svar. Syrran fick precis samma svar när hon frågade nån. Vi satt senare på en uteservering och undrade om det var så eller om alla Uppsala bor hade nåt fuffens för sig och ville behålla det roliga för sig själva? Det måste ju finnas nåt kul där? eller? Vi sprang runt på alla loppisar vi kunde hitta..vi hittade några böcker.. inga jättefynd, men kul ändå. Man kan ju ibland hitta kul grejer, eller grejer som säljs för 10 spänn när det är värt 4000 spänn.. Klipp kan göras om man letar lite och om man känner till vilka grejer som kan vara värda nåt.

Är det förresten nån som vet hur många cyklister det finns i Uppsala? Är det så att alla cyklar används, eller råkar det bara stå 37345 cyklar över hela stan? Överallt var det cyklar! När vi hade gått runt stan och det började bli sent så såg vi en skylt i ett skyltfönster 'cykelparkering förbjuden'. Hahahahaha!! Hur kul som helst!!


Jag tycker att vår dag i Uppsala var lyckad. Vi fick tag på lampan som syrran skulle ha, vi åt god mat på en uteservering, vi tog efterrätt i solen utanför ett konditori och vi kunde ha vuxenkonversationer eftersom vi bara hade knodden med oss.

Nog om det...


På fredag åker jag till Jönköping å hälsar på folket där. Har inte varit där sen i somras när jag hade lämnat av syrran och kidzen i Bergkvara. Det kommer bli najs! Det är alltid fullt ös i jkpg. Speciellt när det är bilsportmässan också..  ;-) kommer antagligen vara där fredag till söndag, men jag har tagit en extra dag så jag är ledig både måndagen och tisdagen också. Bilar och grabbar väntas! Antagligen slinker det ner lite alkohol också..

Mer om detta i kommande inlägg..


Jag var förresten på bio med en jobbarkompis i fredags, vi såg 'The fast and the furious'. Den var grymt bra! Jag tror iofs att det är svårt att göra en dålig film när den innehåller, Vin Diesel, Paul Walker och en massa bilar. Mums! :-)

På tal om bilar och hunkar, har ni sett 'I am legend'? Hunkarnas hunk Will Smith ska rädda världen igen.. hur som helst...hur kommer det sig att han har varit isolerad på samma ö i 3 år men kan ändå tanka sin fräsiga Ford GT? That´s the question..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0