imorgon bär det av..

..mot Danmark! Ikväll har jag varit hemma och packat och städat lite i lägenheten. Allt är nu klart och jag kan ta det lugnt resten av kvällen. Imorgon åker jag ut till Hässelby, ska vara där vid nio ungefär. Då kommer den stora utmaningen, att få in alla grejer i bilen! Herregud, det är ju fullt redan nu! Det knepiga är ju också att det ska packas fler gånger om..jag menar..varje gång vi åker till en annan camping så ska ju allt in igen. suck. Alla är i alla fall extremt laddade och jag vet att det kommer bli grymt kul! Bloggen kommer få ett uppehåll på två veckor nu, men när jag är hemma igen så har jag bilder och text så det räcker för hela året!

trevlig sommar!

4 dagar kvar!!!

Nu börjar det bli riktigt nära! Jag, syrran och ungarna börjar vår semesterfärd mot Danmark på lördag! Kan hända att jag å syrran är mer exhalterade än vad ungarna är, haha! Vi var ute igår och köpte lite prylar som kommer att behövas, bilen är redan full med grjer och då har vi inte ens börjat packa ännu.. hur ska detta sluta?! Nu har vi fått tag på solmadrasser, engångsgrillar, barnsovsäckar, stolar, diverse leksaker för bil- och utomhuslekar, plasttallrikar. i år satsar vi på temat färgglatt! Det här kommer bli otroligt jävla skitkul!! mohaha! Här är lite av det vi köpt..det blev iofs ingen rosa stol...vi tog en grön och en turkos, tallrikarna tog vi en av varje och sovsäckarna...ja...ni ser ju.. Eskil pratar om sin spiderman sovsäck hela tiden!

gatebil mantorp park 27- 29 juli

Så klart att det var kul, men jag är ändå lite besviken.. förra året var det mer bilar och mer folk..det kändes lite tomt i år...dessutom regnade det några gånger. Åkte i alla fall ner i fredags, var ledig då, lugn å skön tur. Väl där, letade jag upp Linda å de andra från Jönköping, har ju inte sett dom sen nyår! Jag å Johan smällde upp ett tält på ett ställe som jag trodde var en lugn plats. A tjena... norsk fyllefest dygnet runt. I alla fall så var vi runt å kollade på bilar hela dan och detta har avnjutigts med en treliters dunk med vitt vin, självklart har jag fått en redigt röd bränna...igen. På kvällen fick jag armbåga mig fram mellan urusla raggningsrepliker och fyllekommentarer från busslaster med kåta norrmän. efter att inte ha sovit mer än 1 timme så vaknade jag vid halv sex på morgonen av att två personer står å säger:

-'kolla det finns två vindunkar'
-'och en kortlek'
-'hämta verktygslådan'

...och jag flög ut ur tältet som en skott, redo att klippa till två norskjävlar med en smäll! herrejävlar! Efter en ilsken diskussion blev jag lämnad i fred av norrmännen. Johan låg kvar i tältet å snarkade..sömntutan märkte ingenting.

lördagen började med sol och ett antal avåkningar. Tog ytterst få bilder men jag är nöjd.. kände igen ganska många bilar..lördag kväll var trevlig, blev inte lika mycket vin dock...skulle ju köra dagen efter. Skapade några nya kontakter. när jag vid tolv bestämde mig för att gå å slagga så upptäckte jag att nån fylltratt hade vänt tältet upp och ner...hmm kan det vara sura norrmän? Det hela slutade med att jag rev in hela skiten i bilen och körde bilen utanför. Där fick jag sedan en god natts sömn!

här får ni ett smakprov på bilar..

rosa!          några på väg ut på banan